PRESSEMEDDELELSE – ny Cheftræner fra 1/7

Michael Schjønberg - Adam Brandt (FCS web)

Michael Schjønberg ny træner pr.1.juli 2016

FC Svendborg kan meddele at klubbens nye cheftræner pr. 1. juli 2016 er Michael Schjønberg.

Michael Schjønberg har UEFA’s Pro-licens træneruddannelse og har med 44 A-Landskampe og spillerfortid i bl.a. Esbjerg, OB og 1. FC Kaiserslautern en massiv international erfaring.

Som træner har Michael Schjønberg stået i spidsen for bl.a. FC Vestsjælland og Herfølge, samt været assistenttræner i Hannover 96, og fungeret som sportschef i 1. FC Kaiserslautern.

FC Svendborg formand Adam Ringsby-Brandt udtaler:

“Vi er glade for allerede nu at kunne melde ud at der er styr på trænersituationen pr. 01. juli 2016 efter vores rokeringer tidligere på foråret.

Vi er samtidig stolte over at kunne præsentere en kapacitet som Michael Schjønberg, der skal bidrage til den udvikling vi har sat i gang i klubben.

Michael Schjønberg er en person med åbenlys international erfaring og har arbejdet med unge spillere. Det har været afgørende for os i matchningen med Michael Schjønberg, at han udover sine faglige kapaciteter har et ønske og ambition om at bidrage til udviklingen af de dygtige unge spillere, der løbende kommer op fra vores ungdomsafdeling.

Vi kan i forbindelse med præsentationen af vores nye cheftræner meddele, at vores samarbejdspartner Fynske Bank har bidraget økonomisk til at vi kan tiltrække en sådan trænerkapacitet til Svendborg. Vi er naturligvis meget glade for at få opbakning fra en af vores gode samarbejdspartnere.

Michael Schjønberg udtaler:

“Jeg ser frem tiltræde som cheftræner i FC Svendborg. Det er en klub med en flot historik i divisionerne og ry for et godt talentudviklingsmiljø. Jeg vil selvfølgelig sætte mit præg på holdet i retning af en mere offensiv stil, hvor der også bliver arbejdet med udviklingen af de unge spillere. Jeg ser et uforløst potentiale i klubben og spillertruppen. Det bliver spændende at skulle agere som træner på Høje Bøge, hvor jeg også fik min seniordebut for Esbjerg.”

Kirsten Mikkelsen - Adam Brandt (FCS web)

Kirsten Mikkelsen Filialdirektør i Fynske Bank udtaler:

“Vi vil gerne støtte op om at der er divisionsfodbold i Svendborg, og har derfor valgt at bidrage økonomisk til at FC Svendborg kan tiltrække et så spændende træneremne. Samtidig er det også vigtigt for os at FC Svendborg har valgt en trænerprofil, som gerne vil arbejde i forlængelse af det ungdomsarbejde, der sker i klubben.